Chata na Groniu

Do Chaty na Groniu trafiłam 19 października…Tym razem z moją serdeczną koleżanką i pracownikiem Zbyszkiem. To już trzeci obiekt, który odwiedziłam na zaproszenie właścicieli aby sprawdzić czy jest u nich romantycznie.

Położona jest na urokliwej leśnej polanie w Beskidzie Śląskim na wysokości 660 m. n.p.m. Za oknem rozpościera się widok na całą Kotlinę Żywiecką z pasmem Babiej Góry, Pilska i szczytami Tatr.

Kiedy wyszliśmy z samochodu to dech nam zaparł w piersiach. Patrzyliśmy na piękne widoki, szczyty gór, lasy. Cudownie.

Przywitał nas gospodarz Jacek Kowalcze z żoną Teresą, którego poznałam w poczekalni telewizji TVP 2 tak jak ja on również był gościem Pytania na Śniadanie, w stroju góralskim zapowiadał pogodę.

Zaczęliśmy wizytę od kawy i pysznej szarlotki z bitą śmietaną i lodami.

Pan Jacek opowiadał z pasją o tym jak wiele lat Chata na Groniu była w posiadaniu rodziny, a obecnie prowadzi ją wraz z żoną. To była miła rozmowa, ale czas naglił. Odwiedzam te romantyczne miejsca, odpoczywam, ale jestem też w pracy. Moim zadaniem jest sprawdzenie czy faktycznie dany obiekt jest romantyczny. Zbieram materiały, zdjęcia, nagrania, dlatego przyjechałam z ekipą.

Pan Jacek zaprosił nas na ogromną górę nad chatą. Chwilę trwała wędrówka, ale każdy krok było warto zrobić, aby zobaczyć ten widok. Podobno pary w tym miejscu się zaręczają. Patrzą w gwiazdy, organizują pikniki. No a zimą jeżdżą na sankach i listkach, czyli białe szaleństwo. Jak cudownie.

Następnie zobaczyliśmy obejście Chaty. Miejsce na ognisko, plac zabaw, taras z widokiem. Na życzenie można zorganizować romantyczny kulig, ognisko, występ kapeli góralskiej.

Po obejrzeniu obejścia udaliśmy się do części z pokojami dla gości. 5 pokoi, każdy z łazienką i wygodami. Oczywiście poleżałam na ogromnym łóżku z pojedynczym materacem co zawsze podkreślam. Łóżko wygodne.

W pokoju czekał bukiet czerwonych róż. Cudownie.

I co miłe posiadał balkon z pięknym widokiem.

W części z pokojami znalazłam jeszcze kącik z książkami z wygodnym fotelem do czytania, ogromny stół, telewizor na wspólne przesiadywanie, aneks kuchenny.

Po zapoznaniu się z tą częścią chaty, zeszliśmy do karczmy na obiad. Czekało na nas ogromne korytko z różnorodnymi potrawami i zestawem surówek. Smakowało wybornie.

Później zostaliśmy jeszcze na rozgrzewającej herbacie z syropem z Gronia z pysznym syropem wytwarzanym i sprzedawanym na miejscu. To było magiczne doznanie.

Wyobrażam sobie, że siedzi para, w kominku płonie ogień. Tak było, wokół piękny wystrój z obrazami autorstwa Pana Jacka, w tle góralska muzyka. Świeca na stole. Czego można chcieć więcej?

Wpisaliśmy się do o pamiątkowej książki. Do której każdy się wpisuje.

Zostawiłam trzy moje książki, ale każdy z nas otrzymał książkę, kwiatuszki ręcznie robione i drewniany ptaszek Pana Jacka, a ja otrzymałam dodatkowo obraz. Dziękuję.

Gorąco polecam Chatę na Groniu, która otrzymała certyfikat Romantyczna Polska. Będzie również opisana w moim przewodniku po romantycznych miejscach w Polsce. Pyszne jedzenie, przystępne ceny, czysto, miła i profesjonalna obsługa, piękne widoki. Idealne miejsce na wyprawy w góry, wycieczki rowerowe. Ja z pewnością tam wrócę.